29-08-2015

Weer Frans

Nee, nee, nee, geen denken aan. 
Nee ik doe het niet. Ook niet een beetje? 
Nou misschien een heel klein beetje dan, eventjes.

Ik ben al jaren een voorstander om Frankrijk op te heffen. Gewoon platbranden, afzinken, nooit meer over lullen. Klaar. Duitsland er een hoop strand bij, de Walen ook. Alleen maar voordelen. Uit dat hele land komt niks zinnigs. Eten is als vegetariĆ«r daar onmogelijk, de taal zuigt en ze stinken. De auto's zijn lelijk en rotten bij de eerste bui weg. De films zijn saai en traag en muziek maken kunnen ze niet. Noem mij maar drie toffe Franse bandjes, zie je wel, lukt je niet. 

Nee, ik pas mijn mening niet aan. Nergens voor nodig. Ook niet na afgelopen week. Met eerst een heel gaaf circus. (ja, uit Frankrijk) Op maandag Gojira (inderdaad, ook) en vandaag groots vuurwerk en ballonnen spektakel. (Ja, u raadt het al) Spektakel met enorme opblaas dingen. Schoorstenen, bloemen, een uil en heel fijn, Godzilla, van 16 meter. Alles tegen een decor van vet vuurwerk. Niet het gemengd boeketje van de vierdaagse, maar mooi, met smaak en nieuwe effecten. Alles begeleid met een leipe soundscape en bezocht door gruwelijk veel volk. (Wel bijna allemaal Limburgers, wat volgens mij reserve-Fransozen zijn) 
Vooroordelen en starre meningen zijn er om te koesteren en te lang vol te houden.
Echt waar? Ja zeker weten!



Een paar ballonnentemmers  aan het werk


Boem, pang, vroem


Oh nee, het is hem echt
(bij zijn voeten zie je een paar ballonnentemmers)


Piew, poef, woeiw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten