15-08-2015

Fort

Waarom staat er aan aquarium op de stoep? Een jaar of wat geleden kwamen er nieuwe buren naast me wonen. Na een eindeloze verbouwing waar het 's ochtends schuren, boren en timmeren bijna tot een kunst verheven werd, trokken ze er in. De verbouwingen stopten daar niet mee. Al snel kamen er andere tegels voor de deur en een flink gietijzeren hek. Evan daarna volgde een deurbel met camera en al klap op de vuurpijl volgde een rolluik voor de voordeur. Knappe vent die daar zomaar binnenkomt. Vergeleken met mijn huis is dat een aardig fort geworden.
 Binnen het hek staan doorgaans een roze oma-fiets en een scooter. Een paar dagen geleden stond de voordeur open, (dus ook het rolluik) een Volkswagen Golf met knipperlichten aan en de derde deur open en daarvoor een flink aquarium. met nog een laag water er in. Geen vis te zien trouwens. Terwijl ik mijn deur opende hoorde ik door hun geopende deur flarden van een gesprek. Iets over een teringlijer, een kankerhoer, kutvissen en allemaal dood kunnen vallen. Omdat geen van die onderwerpen me erg aanspraken trok ik de deur maar achter me dicht. Sinds de dag erna stond er een spilinternieuwe off-road motor in plaats van de scooter geparkeerd. Toch benieuwd hoe de vissen er aan toe zijn.


Dit varkentje kan daar vast niets aan doen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten