30-08-2015

Zweetvlieg

En adem uit. 
Voorzichtig aan.
MAAR HET KRIEBELT!
Toch langzaam aan.
Zen.

Op Neerlands' Nationale Zweetdag (maximale luchtvochtigheid bij 43 graden) moest ik zo nodig weer knollen op de foto zetten. Daar konden die knollen ook niets aan doen. Zij stonden wat lamlendig aan de waterkant de vliegen uit hun oog te meppen. Op het moment dat ik tussen ze in stond te zweten, hadden niet alleen de veulens interesse in mijn zweet, maar de vliegen ook. Bij voorkeur die druppels in mijn oren. Instinctief wil ik de vliegende etters weg meppen, maar als je midden in een kudde wilde paarden staat, is het maken van snelle, onverwachte bewegingen niet handig. Voor je het weet schrikt er een en maakt ie met zijn of haar achterpoten ook een onverwachte beweging.
Zo probeerde ik, terwijl ik een statief met flitser verdedigde tegen de jeuk van een veulentje, met in een hand een camera en in de andere een flitser, met langzame bewegingen de rot vliegen uit mijn oor te houden.
Maar goed dat er geen andere cameraman in de buurt was.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten