17-05-2015

Villagers

Ach, misschien was het wel leuk, het was ook al even geleden, dat ik een bandje ging kijken. Mijn collega's waren zo vriendelijk om mij vanavond vrijaf te geven. (Waarvoor dank en hulde!) In mijn planning vorige maand had ik de Villagers over het hoofd gezien en kende ik hun nieuwe plaat ook nog niet. Prachtplaat blijkt dat te zijn. Darling Arithmetic. Luister hier een nummer. Meer bezoekers dan verwacht en dus in de grote zaal. Zo'n beetje alles klopte, de band had er zin in, het publiek hield zijn muil en de geluidsman zette alles nóg zachter. Ongeveer het omgekeerde als die avond met Swans. Tegen het einde speelde hij alleen met enkel een gitaartje een liedje. het publiek kende dat en had geen aanmoediging nodig om heel zachtjes mee te zingen. Kippenvel.
Deze week veel gezien, maar vanavond was verreweg de fijnste.
Morgen nog een lokaal koor en maandag al weer zware gitaren.
The torture never stops...


Paardenbloemen? Ja, paardenbloemen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten