29-05-2015

Ronk

Halverwege de rit veranderde het geluid van een bescheiden Japans autootje in dat van een verkouden Harley Davidson. Raampje open, ben ik dat? Ja, inderdaad. Vet! Extra gas erop. Pantera erbij, ook met extra gas. Eventjes best leuk, maar die herrie gaat snel vervelen. "Is de rest van de uitlaat nog wel helemaal goed?" vroeg de garagedame. "Ja hoor, die blinkt als nieuw", antwoordde ik. "Niks aan jouw auto blinkt als nieuw", lachte ze me uit. 1-0 voor haar. Eenmaal daar op de brug bleek inderdaad dat er weinig blonk. Gelukkig kon het nog gerepareerd worden zonder dat mijn auto financieel total loss zou zijn. Mijn opmerking dat de meeste onderdelen nog wél goed waren werd met een wat meewarige blik ontvangen. Morgen is ie klaar, met een bescheiden ronkje kan ik dan weer door.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten