06-05-2015

Inslag

Terwijl ik mijn auto tussen de trailers uit puzzelde, vertelde de radio dat er twee mensen overleden waren door een blikseminslag. Gevonden onder een boom in een park. Het was vandaag erg wisselend weer, heerlijk zonnig en daarna noodweer, even later klaarde het weer op. De twee collega's die ik het vertelde vonden het ook een vreemd verhaal, meteen theorieën over hoe zoiets kan. Na de maaltijd kwam ik terug en het eerste wat ik hoorde was het nieuws dat de voorstelling in de kleine zaal niet doorging. Een familielid van een van de acteurs was overleden. Onbewust koppelde ik dat aan het eerdere bericht. Later op de avond bleek mijn koppeling juist te zijn. Een van de slachtoffers was inderdaad een halfzus van een van de spelers.

Wat een manier om te gaan, tweeëntwintig jaar oud, geen afscheid, niks.
Het kan zomaar. 
Ook een goeie reden om echt iedere dag de moeite waard te laten zijn.



Stukje van het decor in de grote zaal vandaag, 
van achter belicht werden er bliksemschichten zichtbaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten