15-12-2014

Twee keer volle bak en een klein feestje

Tijdens de voorbereidingen voor het concert van Dayna Kurtz kreeg ik een telefoontje of ik vanavond foto's wilde maken dan dEUS, een andere fotograaf was ziek geworden. Ja hoor, maar ik sta ook in de kleine zaal foto's te maken van twee andere bandjes. We vonden dat dit best gecombineerd kon worden. Zo gezegd, zo gedaan, maar eerst moest mevrouw Kurtz nog in het licht gezet worden. Mooie show in een uitverkocht huis, want wat aandacht op tv doet wonderen. Nuchtere tante met aardige introducties van haar liedjes:”There are a lot of perfectly nice christians in America. Unfortunatly there is also a lot of crazy, fucked up ones. Half our government is full of them”. Heldere taal. 
De show beviel haar en het publiek zo goed, dat het gewoon door ging. Inclusief samenzang met z'n allen. Ik begon 'm langzaam te knijpen, want waar ik dacht ruim de tijd te hebben tussen een concert wat om vier uur begon en en de volgende om acht, bleef er weinig speling over. Tegen kwart voor zeven liep de zaal leeg. Om dan binnen een uur af te breken, te eten en vooraan te staan in een uitverkochte grote zaal met camera in de aanslag werd krap. Gelukkig vonden mijn collega's het een goed idee dat ik mijn gedeelte vandaag op kon gaan ruimen en namen zij de rest voor hun rekening. Zo paste het allemaal precies. Toen dEUS pas om 20.45 begon had ik zelfs nog tijd genoeg voor koffie.





Waar de grote zaal uitpuilde met dertigers en veertigers die nog maar eens naar de helden van weleer kwamen kijken, stond in de kleine zaal Hoffmaestro voor 80 man de zaak af te breken, Met publiek wat gemiddeld de helft van de leeftijd had van de buren. 
Springend, dansend en zingend hadden ze er hun eigen feestje.




 Een collectie blauwe foto's was de oogst van de avond

Geen opmerkingen:

Een reactie posten