12-12-2014

Langzaam ontdooiende nasi

De koelkast ging een brommer na doen. Slecht idee. Brommers zijn in Nederland het treurigst mogelijke vervoersmiddel voor iedereen tussen de 18 en 75. En ze stinken. Die brommers dan. Het was vooral een slecht idee omdat het mijn koelkast was. In plaats van gezellig te zoemen, ratelde en knetterde de kast iedere dag iets luider. Voor ie ging ontploffen, of ik echt sacherijnig zou gaan worden, moest er een nieuwe komen. Eentje die niet alleen geen herrie maakt, maar ook minder mengsmering gebruikt.

Zo gezegd zo gedaan. Vandaag werd ie gebracht. 
De oude leeggehaald en de inhoud verdeeld in doos en koelbox. Tijdens het weglopen merkte de jongen die 'm mee naar binnen had getild op dat ik natuurlijk 6 tot 12 uur moet wachten voor ik 'm aan kan zetten. Oh ja. Er was iets. Met uitgewoonde huurmodellen op festivals moet dat eigenlijk ook.  Maar dan is het alleen eigenlijk. 
Toch maar even spieken op het web of het echt moet. De eerste link die ik aan klikte bleek een forum. Een korte samenvatting van wat ik las:

Ik heb een nieuwe koelkast gehaald, en direct aangesloten. Want hey, de pils moet wel koud blijven 
Maar nu lees ik net de gebruiksaanwijzing, en daar staat dat ie eerst 24u moet 'rusten' 
Is dat waar of niet? En zo ja, wat kan er dan mis gaan?


-ja, moet rusten, de koelvloeistof moet weer naar beneden zakken.


En als dat niet is gebeurd?
Praten we dan over tijdelijk verminderde prestaties, of over een affakkelend huis?


Pils die niet meer koud blijft. Zo erg is het allemaal niet en het hangt er ook een beetje vanaf in welke positie de koelkast is vervoerd (staand, liggend)...


Godver, pils die niet koud blijft, dat klinkt serieus!


Voor ik het onheil over mezelf af zou roepen besloot ik me maar netjes aan de spelregels te houden en de nieuwe kast rust te gunnen. Maar ondertussen zat ik wel met een aantal porties langzaam ontdooiende nasi, pompoensoep, rotibladen en kouseband. Kak.
Buiten is het wel koud maar vriezen ho maar.

Gelukkig mocht mijn eten logeren in een bevriende vrieskist. Daar hebben ze rest van de dag doorgebracht tussen rauw vlees en pizza's. Even schrikken, maar verder werden ze er niet warm of koud van. 
Net de stekker er in gedaan. Badend in koude led verlichting heette de kast mijn eten welkom. Na het logeerpartijtje moest het wel weer wennen.
Zacht zoemend wiegde de kast mijn voorraad in een diepe slaap.




Dus onder de -18 kan de kip het langst uit logeren, 
dan de vis en de pizza moet op tijd weer thuis zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten