04-12-2014

Linksonder

Waar ik andere jaren te laat bij de Hema aankwam en ze alleen nog groene of rode hadden, was ik dit jaar op tijd met het aanschaffen van een agenda. Om het mezelf niet onnodig moeilijk te maken kocht ik er een van hetzelfde merk als vorig jaar. Jaren voldeed de pocketversie van de Hema, maar zonder vaste werkgever en meer afspraken dan ooit, was er behoefte aan iets meer ruimte. Omdat ik altijd hetzelfde soort boekje had, en ik een visueel ingesteld gewoontedier ben, ging het dit jaar een paar keer bijna mis.

In mijn oude kleine agenda's stond op de linkerpagina maandag, dinsdag, woensdag en op de rechterkant donderdag en vrijdag met daaronder op half formaat, zaterdag en zondag.
Een gemaakte afspraak herinnerde ik mij dan als 'linksonder', dus op woensdag.
In het model wat ik afgelopen jaar gebruikte staan links maandag tot en met donderdag en rechts vrijdag tot en met zondag met daaronder extra ruimte voor notities,
Een afspraak linksonder is nu dus een donderdag geworden.
Hallo misverstand! Dahaag gewoontedier! Help! Aaarggh!

Nu terug naar de Hema was ook geen optie, mijn linker- en rechterhersenhelft zouden zeker tot juni overhoop liggen. Dus opnieuw een boekje van de firma Paperblanks aangeschaft.
Helemaal vers en blanco. Ik ben nu al benieuwd wat er allemaal in komt te staan.
En of ik dan wel weet wanneer die afspraak linksonder eigenlijk was.


Van heel dichtbij heeft de kaft van mijn nieuwe agenda 
wel iets weg van een middeleeuws hekwerk, 
of van iets roze met glitters, 
helemaal mijn stijl dus...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten