28-12-2014

Strakke broeken en veel haar


Vandaag, precies dertig jaar geleden, had ik mijn verjaardagsfeestje. Iets voor mijn eigenlijke verjaardag. Daar was vast een praktische reden voor. Omdat ik 13 werd was er nog geen drankgelag, maar gingen we schaatsen in de kunstijsbaan in Den Bosch. Tegen de tijd dat we terug kwamen waren er twee muzikale hoogtepunten waar ik naar uit zag. Golden Earring had een uitgebreide Amerikaanse tour gedaan en vierde hun terugkeer in Nederland met een 'Back Home' concert. Op zich niet heel bijzonder, ware het niet dat die show simultaan op radio en tv door Veronica's Countdown uitgezonden werd. De eerste keer dat ik tv beeld zag en een stereo geluid hoorde. Eerder dat jaar lag ik met de ziekte van Pfeiffer plat en werd voor het eerst mijn muzikale interesse gewekt door "When the lady smiles" 

Op cassette de hele show opgenomen, want kijken en luisteren ging niet helemaal, omdat ik nog bezoek had. Dat bezoek was zo vriendelijk om vooraf, op mijn verzoek te lappen en een langspeelplaat te kopen. Ik wilde Dio's 'Last in line' en die kreeg ik. Onversneden heavy metal met veel haar en strakke broeken. Het was mijn derde lp, na Golden Earring en Deep Purple (die laatste had ik van Sinterklaas gehad...). Langzaam groeide mijn muziekcollectie en voorkeur. 

Strakke broeken en veel haar kwamen en gingen. 
De voorkeur bleef. 
Ik zet 'm zo nog eens op. 
Lekker hard.




Twee knollen vonden verse wortels onder water

Geen opmerkingen:

Een reactie posten