03-12-2014

Kogellagervent


De laatste 20 jaar woon ik naast een fietsenmaker. Ieder jaar rond kerst zet ie dezelfde versieringen voor het raam. Ieder jaar verbaas ik me over het gebrek aan smaak, maar vooral over wat het nou is. Ik gok op een kerstman met een tumor in zijn gezicht en een groene handschoen. Of een grote en een kleine groene zak.
Zoals ieder jaar is ie gewoon tussen de fietsen en het kogellagervet ingemikt.

De fietsenmaker is niet echt van de afdeling verzorgde etalages. Een jaar of wat geleden had ie nieuwe verlichting opgehangen, een paar halogeenspotjes. Daarna weer de fietsen teruggezet waar ze eerder stonden. Omdat ie heel dicht bij mijn huis zijn winkel heeft en ik graag hier wil blijven wonen, ben ik 'm gaan zeggen dat een van die lampjes het zadel van die fiets al helemaal weggeschroeid had. 

De sticker rechtsboven op de ruit vind ik ook wel aardig.


Tijdens het typen verscheen er een rood gegolfd streepje 
onder het woord 'kogellagervet'. 
Als spellingsuggestie kreeg ik 'kogellagervent'. 
Zal dat misschien zijn wat die verlichtte tuinslang in de etalage voorstelt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten