21-05-2014

Zoektocht

Het blijft een zoektocht. Op zoek naar eten, op zoek naar wifi, zelfs op zoek naar een slaapplek. Omdat hotels hier in Cardiff blijkbaar niet te betalen zijn, slapen we op verschillende adressen. Door een combinatie van pech en een misverstand, sliep ik bij iemand thuis die niet alleen een bed and breakfast heeft, maar ook drie kinderen. En die sliepen in de kamers naast me. Dus. Toen ik na het eten om 23.00 terug kwam, sliep iedereen en sloop ik op kousenvoeten de trap op. Dus. Voor mijn wekker me van het Ikea bedje af kon krijgen, hoorde ik al, 'come on love, get out of bed, yougottagetyabreakfastinya'. Even twijfelde ik of dat voor mij was, maar dat ging toch over hun kinders. Dus.

Nu heb ik een tuinhuisje een paar straten verderop, met eigen keukentje en douche. Alleen geen spoor van wifi. Ik ben, zo merk ik deze weken, toch aardig verslaafd geraakt aan de mogelijkheid altijd online te kunnen. Zeker zo onderweg, waar niet alleen vriendschappelijk maar ook beroepshalve de nodige mails op en neer gaan, is het een gemis. Gelukkig hebben ze in het theater wel wifi. En belangrijker nog, fijne technici. Vandaag tijdens het bouwen weer veel verhalen gehoord. Vooral het beeld van de oma van een van de technici, die in de oorlog ambulances door London reed en een competitie had met haar collega's wie het beste met auto en over de bomkraters in de weg kon springen, sprak tot de verbeelding.

Oh, als je dan ook nog gratis soep voor lunch krijgt die veganistisch is (een woord wat in het Frans niet eens bestaat) dan kom ik de dag wel door.


Britse modder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten