17-05-2014

€ 4,10

"We offer a full laundry service", stond er op de website. Da's mooi,want door gewichtsbeperkingen bij de vliegtuigmaatschappijen is de voorraad kleding beperkt. Het optimistische bordje naast de hotelreceptie met "We speak French, English and Spanish" en dat in die drie talen bleek wat overdreven. Na wat pogingen begreep ik dat een wasbeurt €4,10 kost. Oke. En dat je je eigen waspoeder mee moet nemen, want dat verkopen ze niet. Haha, daar had ik op gerekend, dat heb ik bij me! Muntje gekregen, ik optimistisch naar de wasruimte, met, jawel één wasmachine, die natuurlijk in gebruik is. 

Er naast staat een droger met een printje er op dat ie stuk is "Sory for the inconviens". Tuurlijk. Terug naar de receptie. Hoe ik mijn natte was ga drogen? Oh, daar hebben ze wel een rekje voor. Mooi. Een heel stel mails later opnieuw gaan kijken. De andere was is klaar, maar zit er nog in. Dat ken ik van vroeger, waar huisgenoten een was er in stopten en dan op vakantie gingen, of op zijn minst een goeie nacht gingen doorhalen. Ha, een lege tas, proppen maar.


Mijn vuile goed erin, poeder er in, 40 graden, start, munt er in, en niks. Niks start. 
Munt weg. Weer naar receptie, ja, dat is wel vaker zo, maar of ik wel echt mijn muntje er in gedaan had? Joh, zie ik zo bleek? Ik ga toch niet voor viereurotien hier moeilijk staan te doen? 


Tegenover ons tophotel ligt een grote begraafplaats, een hele grote.
Want dat kunnen ze hier wel, doodgaan.
En als het aan mij ligt moeten ze dat vooral in grote getale blijven doen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten