15-10-2012

In het donker gestart

Opstaan en ontbijten vóór de krant in de bus ligt is belachelijk. En niet goed voor mij.
Doorgaans weet ik dit soort fratsen aardig te vermijden. Zo nu en dan trap ik er toch in, neem ik een klus waarbij op heel vreemde tijden gewerkt moet worden. Dus zat ik vanochtend weer om zeven uur achter het stuur. En druk op de weg! Blijkbaar was ik niet de enige die een klus met vreemde werktijden aangenomen had. Een hele file vol met auto's die ook in het donker gestart waren.

Het aardige van dit soort nachtwerk is dat je -met wat mazzel- de zon op kunt zien komen.
En dat was vanochtend echt heel mooi. Zeker rijdend door het Achterhoekse bleek Nederland opnieuw een heel mooi land. Koeien in het lage zijlicht, bomen met tegenlicht en weilanden waar een klein rookmachinetje stond te pompen. Wat een rijkdom. 
De krant was ik al lang weer vergeten.


Met zo'n zon wordt zelfs een vuile autoruit nog mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten