02-08-2014

Tot op de draad

Op het laatste moment werd mijn eetafspraak afgezegd.
Geen zin om te koken, dus een pizza gebeld.
"Is goed, u kunt pizza over tien minuten komen halen."
Ze maken wel lekkere pizza's daar, maar bezorgen niet.
Op het moment dat ik mijn schoenen aan trek gaat het druppelen, 
een minuut later stort het.
Paraplu erbij en rustig wandelend mijn diner gehaald


Na de maaltijd klaarde het al snel op. 
Dus spullen gepakt en de polder in. 
Kijken of ik nog een nat beest kan vinden.


Die bleken er genoeg te zijn. 
Heel veel kleine gele en grijze slakken. 
En van die grote Lewinski slakken, 
kruipend als een natte sigaar.


Gelukkig waren er ook grotere dieren.
Waar de half wilde koeien een paar dagen geleden hun twijfels hadden bij mijn aanwezigheid, 
kwamen deze direct aan rennen. 
(rennende koeien zorgen bij mij meteen voor een goed humeur)
Ze moesten allemaal vooraan staan voor de foto.En om geaaid te worden. 



Een hele serie geschoten. Er klinkt een klap onweer, drie druppels vallen, ik steek mijn camera in mijn tas, nog voor die goed en wel dicht is breekt de hel weer los. Een lompe wolkbreuk.
Tijdens de wandeling met pizza bleef ik op een paar spetters na droog.
Nu liep ik tien minuten naar mijn auto, en werd ik op een stukje onderbroek na helemaal nat.
 Gelukkig hebben we de foto's nog.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten