08-08-2014

Pretpakket

"Ach, zo heb jij thuis ook weer iets om te vertellen."Ik legde de koffer en het statief achterin, gaf hem een hand en reed weg. En hij had gelijk. 
Het aantal flitsers groeide harder dan het aantal statieven om ze op te zetten. Nou kan ik natuurlijk vrijwilligers blijven gebruiken, die feilloos aan voelen waar ze moeten gaan staan en de flitser de hele tijd de goede kant op richten, maar die slijten zo snel. Zeker als je ze een paar dagen vergeet uit de auto te halen. Nieuwe statieven aanschaffen kan ook, maar dat kost een godsvermogen.

Op Marktplaats vond ik een aanbieding voor twee Manfrotto statieven en een Kenlock camera statief voor samen 50 Euro. Oh ja, er zat ook een camera met lenzen bij, twee lampen met ingebouwde flitser en twee draadloze flitsers bij. Twee paraplu's, bekabeling en dat alles in een prima koffer. Oke, dan rij ik wel naar Arnhem. Het huis viel nogal op, met een groot 'Texas Rangers' bord op de gevel en de nodige Texaanse parafernalia aan de deur. Eenmaal binnen direct een demonstratie gekregen van wat ik ging kopen, afgerekend, en ik kon het niet nalaten te vragen waarom er ruim 50 verschillende flessen Jack Daniels in een kast stonden. 

Daarmee was de beer los. Verhalen over hun vakantie in Tennessee en in Mexico volgden. Met details, beurtelings vertelde het wat oudere echtpaar fanatiek over hoe ze door een beer achterna gezeten waren. Dat ze wel graag een keer naar Texas wilden, maar het er nog niet van gekomen was. Dat ze aan civil war re-enactment doen. Hoe vriendelijk de mensen in Mexico city waren en dat ze allebei geen sterke drank dronken. (Ja dan kan je wel een collectie aanleggen) Bij iedere plaatsnaam waar hij niet op kon komen, greep zij een schriftje onder de salontafel, bladerde wat en riep dan: "Tullahoma, of Pigeon Force", een van die twee!".
Ruim een half uur heb ik vol verbazing staan te luisteren naar hun verhalen. 
Heerlijk zo'n onverwachte ontmoeting, en inderdaad, ik heb ook weer iets om te vertellen.



Stokstaartjes blijken een extra ooglid te hebben waar ze ook mee kunnen knipperen


Heeft iemand trouwens interesse in een analoge 
Minolta x 300 met een 50mm lens en een 70-210 mm telelens? 
Ruilen voor een borrel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten