21-04-2018

Rust

Bij mijn wandelingen door de Ooij wende ik me aan om geen koptelefoon te dragen. 
Zowel voor mijn veiligheid, ik hoor een hengst graag aankomen, maar ook voor meer rust. Dat bevalt prima. Even niks, gewoon wind, wat vogels, niks.
Vandaag liep ik door de dierentuin en ik heb toch doppen ingedaan. Voor de veiligheid hoef je dat niet te laten, tegen het domme gelul van andere bezoekers helpt het wel.
En het gekrijs van hun kinderen. 
En de manier dat ouders daar op hun beurt weer mee omgaan.
Die teksten zijn antropologisch ongetwijfeld ontzettend interessant, 
maar ik kom er voor mijn lol.

Nou had ik net een lekker rustgevend plaatje aanstaan van een band die ik twee dagen geleden zag spelen. Exeye. Weer zo'n concert wat er voor zorgt dat ik de muziek opeens wel begrijp. Sommige clubs maken zulke complexe/lastige/intense muziek dat alleen een plaat niet genoeg is om het te doorgronden. Dan helpt het om midden in de orkaan te gaan staan en tot je te laten doordringen. Dat lukte. Zo kon ik vandaag tussen de toeristen door stappen zonder hele nare dingen te gaan denken. 

En hoe klinkt dat deuntje dan?
Nou zo, luister maar hier. (Ik heb het rustigste ding uitgezocht, want de meeste extrabelegen-lezers waren helaas niet bij dat concert)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten