06-07-2013

Driehoeksgeit


Zoals Antwerpen een Linkeroever heeft, heeft Nijmegen een Lentereiland.
Die Linkeroever heb ik altijd toch wat vreemd gevonden. Als je kaart wat draait...affijn.
Westoever past beter, lijkt me. Maar ja, mij werd daar niets over gevraagd, 
Zo ook Lentereiland. Wat geen eiland is maar Nijmeegse Noord-oever. 
Over een paar jaar wel, dan is het een eiland, als er een sloot-XL door Lent gegraven is. 
Voorlopig is het nog strand, vliegerplek, hondenuitlaatgebied en steeds meer bouwput.

Aan de dijk is ook een veldje met wat geiten. Een paar maanden geleden viel me op dat er een geit liep met een opvallende nekversiering. Alsof 'ie met z'n harses door een verkeersbord gegaan was. Een korte discussie volgde maar we hadden geen idee. 
Vandaag kwam ik er weer langs en blijkbaar hebben meer voorbijgangers zich dezelfde vraag gesteld. En waarschijnlijk ook aan de boer waarvan de geiten zijn. Om niet iedere badgast die zich druk maakt over die zielige geit te woord te staan, moest er iets gebeuren.

Dus die heeft het antwoord maar er bij gehangen. Wel zo makkelijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten