24-07-2013

Lampyridae

Dierentuinen hebben voordelen.
Ja kan er heen als je beesten wil kijken, heb je er genoeg van, ga je weer naar huis.
Je hoeft al die beesten ook niet te voeren en je kan er, als je een beetje mazzel hebt, 
mooie foto's van maken.
Zelf heb ik geen huisdieren. En da's niet voor niets.
Helaas denken sommige dieren daar anders over. 

Sinds de zomer ontplofte ook het aantal dieren hier in huis.
Met name van het zoemende soort. Met name als ik wil slapen.
De voordelen van dierentuindieren mis ik hier. Als ik er genoeg van heb, kan ik niet zomaar weg. Ik hoef ze niet te voeren, nee ze helpen zichzelf wel, aan mijn fruit, bier en bloed.
En ik kan er geen foto's van maken. Ze zijn te klein, lelijk en zitten niet stil.
Alsof ze weten dat ik geen foto zou maken, maar een krant op die plek zou laten landen.

Vanavond andere beesten gaan fotograferen. Althans. Ik hoorde dat er vuurvliegjes in Berg en Dal zouden zitten. Dus er op af. Na wat zoeken één glimmend beestje gevonden. In plaats van de zwermen die sprookjesachtig door het bos zouden gaan. 
Toch statief uitgeklapt en maximaal ingezoomd. krijg je dit:



Jahaa, daar doe ik het voor. Dat zijn de plaatjes. 
Thuis nog eens verder ingezoomd, ook die is niet direct sprookjesachtig te noemen: 




Morgen ga ik gewoon weer naar de dierentuin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten