10-05-2016

Telex

Sta ik voor een fotoklus met poppetjes te spelen. Gelukkig ken ik iemand de dat vaker gedaan had en mij wel een kist attributen uit wilde lenen. Zo hoefde ik niet de hoofdprijs te betalen voor plastic. In die kist zat een collectie mensen, dieren, vliegtuigen en auto's. Maar dan allemaal heel klein. Het meeste op schaal 1:78. (Een van de leukste dingen van  fotograferen, is voor mij de eindeloze kennismakingstocht door werelden die nauwelijks grenzen aan die van mij.) In die collectie plastic meuk zat ook deze vrachtwagen.


Het duurde even voor ik door had waarom die me zo ouderwets voor kwam. Natuurlijk is de elektronica ter grootte van een bescheiden bankstel een hint. En het woord "telex" ook. Het was vooral het feit dat er op de buitenkant van een trailer staat dat er dure apparatuur in zit. Hout/metalen/bier/supermarktartikelen staan regelmatig twaalf meter breed uitgemeten op het zeil. Nog vaker "Int. transport bedr. De Jong". Of "Boerenlul Logistics". Maar een trailer met Samsung/Apple/Dell/Toshiba print is een zeldzaamheid. Waarschijnlijk omdat vrachtwagenchauffeurs liever niet dagelijks overvallen willen worden.
Persoonlijk spreekt mij dat ook niet zo aan. Ik sta liever met poppetjes te spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten