20-05-2016

Kleurenlek

€734.- per liter zwart en € 1055.- per liter kleur.
En ik betaalde dat. Keer op keer.
Vooral die kleuren begonnen me tegen te staan, want die gebruik ik nooit.
Maar ik mocht ze wel ieder half jaar weer afrekenen.

Een paar dagen geleden wilde ik even mijn Oerol-wensen-lijstje uitprinten om makkelijker de bestelling te kunnen doen, maar de printer weigerde dienst want de kleureninkt was op. Nou en? Ik wil alleen zwart printen. Nee meneer, daar gaan we mooi niet aan beginnen. Maar?

Nou werd dat hele kaartjes aanschaf verhaal natuurlijk een feest. (volgende week woensdag hopen ze het systeem alsnog operationeel te hebben en dan begint de verkoop opnieuw...)

Om de cartridges niet uit te laten drogen spuit de printer bij iedere zwart-wit print een beetje kleur mee. Net genoeg om in no-time geen kleur meer over te hebben. Heel handig.
Sinds vandaag ben ik dan ook de kersverse eigenaar van een laserprinter die enkel zwart print.

1055 Euro voor een liter kan best, maar dan moet het toch wel onverdunde Godennectar zijn, iets met harpen, pissende engelen, aanzwellende violen en hemels gezang. Voor weglekkende verf is het me toch net een beetje te duur.



In mijn kelder vind ik af en toe dingen van eerdere bewoners. 
Pas kwam ik een folder voor elektronica tegen uit het grenen tijdperk. 
De prijzen vond ik wel heel ernstig,
 bij nader inzien bleek het een Vlaamse folder te zijn en waren het Franken.
(evengoed nog 500 Gulden en dus vijf keer duurder dan mijn nieuwste aanwinst)
De printer in deze folder had geen last van leeglopende kleurencartridges.
Je kon er zo te zien wel hele fraaie en lange kerstbomen mee printen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten