27-05-2016

Noot

Hoe komt het dat het horen van een valse toon pijn kan doen?
Een directe fysieke reactie.
Misschien een goeie vraag voor Klokhuis, ik heb geen idee.
Wel weet ik dat mijn lichaam ineenkrimpt bij het horen van valse tonen.
Nou is er wel duidelijk een verschil in hoe die toon gemaakt wordt en wat mijn reactie is.
Is het een slecht gestemde gitaar in een garagebandje, dan is het gewoon jammer.
Is het een vol overtuiging ingezette lange hoge noot in een musical,
dan komen termen als merg en been en koude rillingen meer in de richting.
Deze dagen kan ik wat dat betreft mijn lol op. In vier dagen draai ik acht musicals van twee uur per stuk. Iedere keer dezelfde. Van een amateurvereniging. 
Aardige mensen, dat zeker. En verreweg de meeste noten 
(en dat zijn er veel in twee uur) gaan prima.
Maar af en toe...



Ter compensatie twee bloemen die een wedstrijd doen wie het meest rose is


Geen opmerkingen:

Een reactie posten