04-07-2015

De balans opmaken

Een jaar of 15, 16 was ik en af en toe ging ik een bandje kijken. Nou wilde ik dat wel vaker, maar financiƫle en logistieke argumenten verhinderden dat. In blaadjes las ik over bandjes en volk wat daar om heen hing. Mensen die hun leven zo hadden ingericht dat ze wel vaker wat leuks konden gaan kijken. Dat leek mij ook wel wat. Niet aan het werk op een kantoor of op de bouw, maar in de muziek. Tig jaar verder kan ik voorzichtig concluderen dat het toch gelukt is.

Vandaag zag ik driehonderd jongens en meisjes dansjes doen in de schouwburg. Niet echt rock 'n roll, maar ik kan er wel de huur van betalen. Terwijl ik dit schrijf, speelt op 200 meter van mij een bandje. Vijf muzikanten waar 50000 mensen op af gekomen zijn. Ik zit aan de andere kant van het hek. Net als heel veel volk wat massaal een picknick begonnen lijkt. Een ijscoboer is zijn karretje aan het openklappen. Een prima plek om een beetje van de hitte van vandaag bij te komen. Wat een luxe ook, zo dicht bij huis een buitenfeestje op een warme zomeravond.






Na de dansjes bleven versleten waaiertjes en lauw water over

De afgelopen vier weken zag ik nogal wat theater, op een rijtje ziet dat er zo uit: Artus Company, Blanche, BOG, Boys Action, Claudio Stellato Company, Cirque Eloise, Het eerste kwartier, Hoge Fronten, Introdans, Muziektheater transparant, NNT, Orkater, On y Danse, Theater Utrecht, Via Berlin, Vis a Vis, Wittenbols en Ligthert, Young Gangsters.

Daarnaast kwamen er een paar muzikanten voorbij. Niet allemaal mijn favoriete lievelingsbandjes, maar van de volgende zag ik in dezelfde periode minimaal drie nummers:
Antropomorphia, Afterpartees, Armand en de Kik, Alamo Race Track, At The Gates, Bast, Carach Angren, Cookachoo, Clutch, Exodus, Flotsam & Jestsam, Greenleaf, Igorrr, Janne schra,Lamb of God, Mandrake's Monster, Night Fever, Pallbearer, Papa roach-, Parkway drive, Red Fang, Slipknot, Soja, Typhoon, Sylosis, Stream of Passion, Mary Fields, Scarred, Venom, Wende snijders, Wood Brothers. Oh ja, ook dat bandje hier in het park, Mumford & Sons.

Als 15,16 jarige leek het me wel wat.
En nog steeds. Met volle teugen.
Laat maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten