20-04-2015

Wensen

De eerste voorstelling waar ik ooit voor werd ingehuurd om het licht te doen was niet zo ingewikkeld. Tijdens het overleg vooraf vroeg ik wat voor kleuren ze wilden.
"Apenharenbruin" was het duidelijke antwoord.
Dus ik naar de lichtverhuur met die vraag. Je kan je voorstellen hoe de reactie was.

Vandaag twee shows. een matinee en een avondvoorstelling. Een Roemeense all-girl-gypsy-band en twee Canadese singer-songwriters. Minimale tijd tussendoor om om te bouwen, maar we aim to please, dus toch even checken of er bijzondere wensen zijn. De eerste hadden een Nederlandse tourmanager die een moeilijk verhaal begon over drie lijnen en wie waar stond. "Sorry dat ik je onderbreek, maar ik wil vooral weten wat de sfeer ongeveer moet zijn", onderbrak ik hem. Oh, uh, doe maar hoerig. Da's duidelijk.
Die kende ik al. Eric Vloeimans vroeg pas om precies hetzelfde. Toen lukte het ook.

'S avonds ook maar even checken. Hun wensen waren helder.
"We don't mind, as long as you make us look good. Preferably twenty years younger". 
No problem, I'll make it twentyfive. We aim to please.


.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten