04-04-2015

Les

"Als ik klaar ben met zwemles, dan mag ik op pianoles of ballet".
-Wat ga je kiezen dan?
"Ik denk ballet, want dan mag je ook optreden".
-Maar met piano mag je toch ook optreden?

Een paar weken gelden voerde ik dit gesprekje met mijn nichtje van zes jaar oud. Ik heb geprobeerd om haar keuze richting piano te sturen. Vanmiddag moest ik daar aan denken.
We waren de show van het Legendary Organ Trio aan het voorbereiden. Dat zijn drie Amerikanen die een paar dingen goed doen. Onder andere sturen ze een lijstje van instrumenten die ze nodig hebben. Die worden dan voor hen gehuurd, gebracht en klaargezet. Scheelt ze een hoop gesjouw en reizen wordt een stuk makkelijker. Zodoende stonden wij een Hammond orgel maatje stacaravan op te bouwen. (deze) Toen we het ruim 200 kilo wegende zwijn aan de praat hadden gekregen nam de dienstdoende geluidstechnicus plaats achter het klavier.

Hij is niet alleen al jaren geluidsboer, maar ook muzikant en draait zijn hand er niet voor om, om een lekker moppie te spelen op dat orgel. En klinken dat dat doet! Met twee fullsize Lesliekasten staat dat als een huis. Ik ben dan zo jaloers dat ie dat gewoon kan. Alsof ie het zo uit zijn mouw schudt. 'Tuurlijk heeft ie daar jaren toonladders voor mogen oefenen en eindeloos verkrampte vingers gehad, maar het gemak om eventjes wat te pingelen, dat gun ik mijn nichtje ook. Hoeft ze ook niet in zo stom tutuutje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten