12-10-2014

Valse jengel

Blijkbaar was het niet zo makkelijk te te fiksen als gehoopt.
Het idee was dat ik mijn auto bracht, hij hem repareerde en aan het eind van de dag ik mijn vertrouwde bolide weer terug had. In praktijk was het enige wat ik kreeg een telefoontje dat het langer zou gaan duren. En gister nog een. Zodoende rij ik al een paar dagen in een leenHyundai. Een budgetmiddenklasser, of hoe heet zoiets, auto's die te goedkoop zijn voor een middenklasser? Boodschappenauto's? Troep? Deze rijdt best lekker, is zuinig en een gratis vervanging voor mijn rotte bak. Helaas is de stereo nog uit het grenen tijdperk. Ver voor de USB en aux- aansluitingen. De opties zijn radio en cassette. En de optie radio is stuk. Zodoende luister ik nu al een aantal ritten naar cassettebandjes uit vervlogen tijden. Zoals het hoort: dof en regelmatig met een valse jengel. 

De vierkante meter met tapes hangt hier al jaren aan de muur werkeloos stof te vergaren, maar nu komt het toch weer van pas. Beurtelings valt in de Koreaan het linker of rechter kanaal uit. Het past ook wel bij verzamelbandjes met opnamen van oude singeltjes (Ken je dat, dat je een opname zo vaak hebt gehoord van een singeltje dat over slaat op een bepaalt punt in een liedje, dat als je de versie zonder die tik of overslag hoort, je wat mist?) Ook het geluid van een kampvuur of iemand die een ei bakt in de opname op een oude plaat geeft het nummer extra karakter. Toevoegingen die met de opkomst van de Mp3 tot het verleden zijn gaan behoren. Zo meteen, morgenvroeg, weer aan de slag in dat andere theater, maar dat ritje is zelfs op de fiets zo kort dat het de moeite nauwelijks loont om Vroege Vogels aan te zetten. 
Dan sla ik zelf wel een keer over en jengel wat om in de stemming te blijven.


Moest er twee dagen geleden in de rokende puinhoop na de voorstelling bloed en blubber gedweild worden. Vandaag was het bloed en potgrond, een hele verbetering

Geen opmerkingen:

Een reactie posten