09-10-2014

Go in peace

Een week of wat geleden zat ik met twee vrienden muziek te luisteren. Op zich niks bijzonders, maar deze keer had ieder vijf nummers uitgezocht. De mooiste nummers van de laatste twee jaar. Een zeer diverse luistersessie was het gevolg. Het laatste nummer wat ik draaide was 'Go in peace' van Sam Baker. Een heel mooi kort liedje, alles klopt er aan. Mijn bezoek werd er zelfs even stil van.

Vandaag hadden we Mary Gaulthier te gast. Amerikaanse singer-songwriter met jaren ervaring en tien platen op haar naam. Ik liep nog met lampen te sjouwen voor de soundcheck goed en wel begon. Ze was met haar violist een nummer aan het oefenen. Na een paar maten sta ik stil en luister, en ja hoor, 'Go in peace' van Sam Baker. Heel anders, maar net zo mooi. Prachtige vioolpartij. Dit alles trouwens onversterkt in een lege zaal. De geluidsman was nog met kabels in de weer. Halverwege de trap heb ik het nummer staan luisteren. Met rillingen over mijn rug.

Ze stopten en stonden naar mij te kijken, of er iets was? 
Dus ik vertel dat ik juist dat liedje zo mooi vind en recentelijk aan vrienden liet horen.
"Well, it shows you got good taste boy"
Je kan het van mindere te horen krijgen.

(De show was overigens belachelijk goed. mooie liedjes afgewisseld met verhalen. In de beste Fred Eaglesmith en Sam Baker traditie. Mannen waar ze, natuurlijk, allebei mee getourd en gezongen heeft.) De komende 12 dagen speelt ze nog 11 keer in Nederland, mocht je in de buurt zijn en tijd hebben... (Sam Baker komt in november naar Nederland en speelt ook een hele serie concerten, waaronder op 9 november in Nijmegen, mag jij raden wie dan werkt...)

Oh ja, ik mocht er het licht bij doen vanavond. Zo maak ik van mijn hobby mijn liefhebberij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten