05-10-2014

Pretpark

Wat een achtbaan. De ene looping na de andere en net niet uit de bocht vliegen.
Maar wel een goed pretpark waar ik in zit. De belangrijkste attractie zijn allemaal leuke mensen. Ook vandaag, sta ik opeens de fotograaf uit te hangen, maar dan met een borrelglas in de hand in plaats van een camera. Hoe doe je zoiets, exposeren? Weet ik veel. Als ik op exposities kom zijn het altijd anderen die wat gemaakt hebben. Evengoed weer leuk volk ontmoet, en wat tips over plekken en klussen gekregen. Zelfs nog wat verkocht. En omdat de hele dag daar kletsen met bezoekers, vrienden en familie nog niet genoeg was, zat er een concert achteraan. 

The Hackensaw Boys speelden in Roosje. Ik was, net als de band, iets te laat. Zij warmden nog op terwijl ik oude bekenden tegenkwam. Ze maakten een vermoeide indruk. (De band dan, niet die oude bekenden.) Tegen de tijd dat ik een biertje had en vooraan stond kwamen ze op stoom. (Wederom de band.) Om de toegift onversterkt, maar ijzersterk te doen. Dan blijken een banjo, ukelille, gitaar, contrabas, viool, zes stemmen en wat potten en pannen genoeg om een zaal te kunnen vullen. 
Zeker toen het publiek mee zong ging het dak er af. Allemaal dicht op elkaar voor bij het podium en genieten. Had ik al gezegd dat ik er schik in heb?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten