19-07-2014

Pech


De Pechhulp van de ANWB. Dat is eigenlijk nogal eufemistisch.
Zelden is het echt pech, meestal te lang uitgesteld onderhoud.
Ook onkunde en een lage kwaliteit van onderdelen kunnen de oorzaak zijn.
Of gewoon domheid. Die had ik vandaag. Heel dom.

Na het fotograferen van een kudde Konikpaarden,
wisselde ik staand naast de open kofferbak,
voor ik weg wilde rijden mijn shirt.
Wel zo fijn als je niet aan het interieur vastplakt.
Terwijl ik de autosleutel naast mijn tas leg, denk ik nog:
“Niet zomaar de klep dichtgooien zo”.

Dus wat doe ik? Inderdaad.
Blijkbaar heb ik al lang geen 'pech' meer met auto's gehad.
Het ANWB nummer wat in m'n telefoon stond,
(ja, die zat nog wel in mijn broekzak) bleek niet meer te bestaan.
En wat is het adres hier eigenlijk?

Hoera voor mobiel internet! 
Data waarvan je niet wist dat je ze ooit nodig had, zijn overal beschikbaar.
“Dan zal de monteur binnen anderhalf uur bij u zijn.”

Een appelgebak, een spuitwater en wat sms'jes waarin ik uitgelachen werd later,
reed het busje al voor. Met de routine van een oude junk opende hij mijn auto.
“Ach meneer, het kan de beste overkomen”.
Klopt, en de domste ook.

Met een klein boeketje tussen de lippen


Of een groot


Diep met de neus in het boeket


Gewond maar dapper door gaan


En zonder flits

Geen opmerkingen:

Een reactie posten