03-07-2014

De allerlaatste

Vanavond speelt er voor de laatste keer een band in Doornroosje.
Na ruim 40 jaar gaat de tent dicht. Om in oktober in een nieuw gebouw weer te beginnen.
Maar echt de laatste. Na een -voor mij- schier eindeloze rij van concerten. 
Ruim 27 jaar in dat stinkhok in de herrie. 

De laatste is gelukkig niet de minste. Les Claypool komt met z'n bluegrassduo spelen.
De vorig keer dat ie in Roosje was, bezocht ik de avond ervoor een concert. Op de buitendeur hing een kopietje: "Morgen Primus". Ik moest denken aan een campingbrandertje. Wist ik veel.
Tot ik twee dagen later van iemand een tape hoorde met Primus. KAK!
Had ik dát gemist! NEE! Inderdaad, een van de betere concerten zomaar gemist.

Gelukkig sindsdien veel moois gezien (en heel veel bagger), 
genoeg om het toch jammer te vinden dat het sluit. 
Onhandige zaal, maar de herinneringen plakken nog aan het plafond. 

Roosje is dood., lang leve Roosje!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten