09-07-2014

Kultuur met een dikke K


Terwijl een verdieping hoger de meute gehuld in oranje zich stond te verbijten, 
zat ik in de kultuur met een dikke K.
Shakespeare's The taming of the shrew, werd door studenten Engels vertolkt.
De achttienduizend pagina's Oud-Engels gingen er in ras een tempo doorheen, 
dat was prettig want daardoor bleef het binnen de twee en een half uur,
de verstaanbaarheid delfde wel het onderspit.

Gelukkig had ik een regie-assistent naast me, die me wakker maakte als ik wat moest doen  
me attendeerde op aanstaande cue's, zodat het vlekkeloos verliep.
De tweede helft van het stuk trok net iets minder kijkers dan de eerste.
"Het zal wel dat ze dan in een toneelstukje moet gaan spelen,
d'r speelt vanavond wel wat belangrijkers en ik heb mijn best lang genoeg gedaan."

Papa vond het wel mooi geweest.


Aan de oever van de Waal vond ik verschillende langwerpige overleden dingen

2 opmerkingen:

  1. Heb jij de oeroude Knakvis weten te lokaliseren? Deed 'ie het nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas, de vis was stuk.
    De prei trouwens ook.

    BeantwoordenVerwijderen