16-08-2013

Slachtpartij

Onder aan dit blog staat geen, echt geen foto van een spin.
Ook niet voor de grap.
(Enkele vaste lezers van dit blog hebben het niet zo op spinnen, of plaatjes ervan, en om te voorkomen dat ze meteen wegklikken moest die eerste zin daar staan.) (er staat alleen een kleine rijmende libelle, niks aan de hand)

Zoals ik al eerder schreef heb ik deze zomer meer dieren in huis dan mij lief is. Door de laatste aanvulling lijkt er een meer natuurlijk evenwicht te ontstaan. Een paar weken geleden kocht ik een 'fruit vliegjes vanger'. Een potje met limonade er in en een opening groot genoeg om wel in, maar niet uit te kunnen. Mooi. Jammer dat er een zwerm van die rotvliegjes op af komt en er rondom blijft cirkelen. Een aantal verzuipen in de limonade maar de rest lijkt zich prima te amuseren met z'n allen, beetje likken aan de buitenkant, muziekje erbij en af en toe een tukje. Sympathiek van mij om ze wat bij te voeren, daar niet van, maar het originele idee -jullie moeten weg of dood of allebei- schiet er wat bij in.

Boven de koffiemolen zit sinds enkele dagen een spin in een web. Niet een heel indrukwekkende, maar toch. Tijdens mijn ontbijt zat ik te kijken naar de 'fruit vliegjes vanger' aan de ene kant in de keuken en die spin aan de andere. Een en een is twee, dus de 'fruit vliegjes vanger' met cirkelende vliegjes staat nu onder het web. Vlieg vooral nog een rondje boven de limonade, proost! 


Zie je wel, een kleine libelle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten