01-08-2013

Joep

Oh, Ik ga wel aan de kant dan kunt u de foto maken.
-Nee hoor ga je gang, ik fotografeer alleen de dieren.
Waar ist veur, veur de krant of een blaadje?
-Het is alleen voor mezelf, ik wil leren fotograferen en ben aan het oefenen.
Oh ja. Dus ik ken ze gewoon voeren?

Tijdens deze kennismaking stond er een ezel op een meter afstand heel hard te balken. Dat praten moesten wij maar een andere keer doen, dat zakje wortels was waar het over ging. En wel nu. Het is net drie uur geweest, dus krijgen we wortels. Is het nou eindelijk klaar met dat gepraat? Hallo?

Ze weten dat ze wat krijgen, dus dat moet ik dan ook maar geven. Want wij wonen hier tegenover en mijn man is ook vrijwilliger bij de kinderboerderij, dus wij letten altijd op. Iedere middag rond een uur of drie krijgen ze wat. Als ik de deur open do komen ze al. Begint Joep meteen te roepen. Die weet echt wel dat ie wat krijgt.

In hoog tempo werken de ezel en pony's de voorraad worteltjes weg.

Nou zijn d'r ook mensen die geven ze troep hier. Gooien ze d'r beschimmeld brood over het hek. Ik naar die vrouw toe en ik vraag of ze dat zelf ook eet. Staat ze me moeilijk aan te kijken. Ik zeg je kan het zelf opruimen die troep. Komt mijn man net thuis en die kom d'r bij staan, dus die zegt, nou ga jij meteen alles opruimen. Kon ze met d'r lange rok over het hek klimmen en d'r tas weer vol laaien. Die laat het wel uit d'r kop om dat nog eens te doen. Nee, wij letten hier wel op. Zo de wortels zijn op, nou ga ik naar huis want ik moet vlees gaan bakken voor als mijn man thuis komt. 

Goeiemiddag meneer!

Goeiemiddag mevrouw.


Joep

Geen opmerkingen:

Een reactie posten