27-05-2018

Parkeren

Ook vandaag aan het klussen in een bloedheet theater. 
Ik zal jullie niet vermoeien met de details. 
Op de heenweg wist ik direct weer wat voor dag het was. 
De term zondagsrijder is niet voor niet uitgevonden. 
Iedere zondag als ik achter het stuur zit verbaas ik me weer. 
Juist dan is er plek genoeg in de trein.
Pak die dan als je niet kan rijden.
Als je over twee kilometer linksaf wil, 
hoef je nu nog niet links te gaan rijden.

Echt niet.


Parkeren is ook een uitdaging.

Sommigen doen het soepel
Sommigen iets minder soepel

Het kan behendig
Of doordacht

Heel slordig
Of juist strak

Lekker creatief

Best wel rock 'n roll
Best wel death metal

En soms geven anderen goed advies


Een paar weken geleden, 
net voor de bomen in de straat goed en wel in bloei gingen 
en de straat roze, dan wit  en later bruin zouden kleuren
verzamelde een hele kudde schoonmakers zich hier. 
Met bladblazers en veegwagens waren ze een uur zoet.



Om het stof van de straat,
te verplaatsen naar de geparkeerde auto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten