22-05-2018

Oud

Ja. Ik ben officieel oud geworden.
Zo oud dat de kleine lettertjes op ingrediƫntenlijstjes op potjes moeilijk te lezen zijn.
Zo oud dat ik vorige week de dmx-adressen op een lichtplan niet kon lezen. 
Ook niet na mijn bril gepoetst te hebben en een zaklamp er bij gepakt.
Na de oogmeting vandaag kreeg ik dan ook het advies om voor een multifocale bril te kiezen. Dan ben je dus oud.

Terwijl ik zat te wachten om naar de slachtbank geleid te worden, oogmeetruimte gebracht te worden, kwam er een vrouw binnen. Ze keek rond. Een verkoper vroeg of hij haar kon helpen. "Ja, ik zoek mijn man". "Deze?" vraagt hij en wijst de man naast haar aan. 
"Ja!"
Die had duidelijk ook een bril nodig.

In de eerste meetruimte kwam ik binnen, de opticien zegt:"leg je kin maar op deze steun". We werken het hele liedje af. Door naar kamer twee. "Leg je kin maar op deze kruk", zegt ze terwijl ze naar mijn rugzak kijkt. Ik begin al bij de kruk te knielen toen ze door had wat ze zei. Ze liep rood aan en begon zich te verontschuldigen.
Ik kan dan wel oud zijn, maar voorlopig ben ik nog wel een bijdehante teringlijer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten