13-05-2018

Opsporing verzocht

De hoofdagent dankte ons voor onze aanwezigheid en aangeboden hulp om ons direct van de boot het eiland op te leiden. Verdeeld in vijf groepen kregen we een briefing waarin uitgelegd werd dat Thomas Vreeswijk sinds ongeveer twaalf uur vanmiddag vermist werd. Waarschijnlijk kon hij niet ver weg zijn, want de vermissing vond plaats op Forteiland IJmuiden. We kregen een plattegrond, een zaklamp en een A4tje met foto's van alle aanwezigen in het fort. Aan ons de taak te achterhalen wie er verantwoordelijk was voor de vermissing. Succes er mee.

In ruim drie uur leerden we karakters en motieven kennen. Ontsponnen verhaallijnen zich en vormden verdenkingen zich. Uiteindelijk volgde de ontknoping met de nodige ontploffingen.

Na afloop dronken we wat en kletste ik bij met een van de acteurs die nu de rol van vader van de vermiste jongen speelde. Een paar weken geleden stuurde hij een reclame-mail rond met de aankondiging van dit project. Precies op de dag dat ik ook de vraag kreeg of er een voorstelling was waar ik wel heen zou willen. Die had ik nog in ruil voor een klusje tegoed. Goeie timing. Het werd een bijzondere middag met een kruising van een groot opgezet spel met theater op een bijzondere locatie. Goeie keuze.

Een nee, ik vertel niet wat er met Thomas is gebeurd. Als je dat wil weten ga zelf maar helpen in IJmuiden. Hier kan je je aanmelden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten