26-06-2017

Ho99o9

Na een eindeloze verzameling introverte droeftoeters was het de beurt aan Ho99o9.
Zij mochten de kleinste van de drie tenten afsluiten.
Het leek er op alsof ze begrepen hadden dat ze die mochten afbreken. Het podium zag er vertrouwd uit. Drumstel in het midden en links en rechts een stapel Marshall en Ampeg kasten. Zo hoort het. In plaats van toetsenbordjes en schermen en electrische piano's.
Wel bijzonder, want dit bandje heeft helemaal geen bassist of gitarist. Maar een kniesoor...
De presentatrice staat op een donker podium bij wijze van aankondiging iets hysterisch te krijsen, ze rent af en mijn ingewanden gaan tikkertje spelen. Ben ik aan de dunne? Nee het sublaag gaat zo hard aan dat mijn vullingen van kies wisselen. De drummer gaat zitten, iets met een masker kruipt achter een zwarte doos en van rechts stuitert een jongen het podium op. BAM, begonnen. Op een onbeschoft volume denderen ze de tent in, de zanger overigens vrij letterlijk, halverwege het eerste nummer springt ie óver de fotopit heen het publiek in. Eindelijk een band met ballen. Het publiek reageert door direct een dikke pit te maken. Lichaamsdelen vliegen in het rond, drank gaat door de lucht en verdwaalde droeftoeterliefhebbers zoeken een veilig heenkomen. De heren doen precies waar ik op hoopte, met heel veel lef en energie rausen. In de beste Bad Brains traditie is het gevaarlijk en heel leuk tegelijkertijd. Daar was ik en velen met mij ondertussen wel aan toe. Een prima aflsuiter van een goed weekend. Oh ja, zo klinken zo









(jeuj, bescheiden jubileum, 
dit is extrabelegen aflevering 1250)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten