03-11-2016

Goeie

Weer een goeie dag.
Vanochtend naar Grave om daar op een slechtziende-school een jongen te portretteren.
Hij kwam uit Litouwen en woonde pas drie jaar in Nederland, maar sprak vloeiend Nederlands. Ik maakte hem een compliment daarover, waarop hij antwoordde:
"Ik heb gewoon talent daar voor, dan is het niet moeilijk". 

Vanmiddag door naar het Inscience festival om ook daar foto's te maken. Ik zag daar een film over origami en de verschillende toepassingen daarvan. Dat bleek een stuk interessanter dan ik van te voren ingeschat had. Na de film was er een wiskundige die geestdriftig vertelde over de mathematische kant van het vouwen van een strookje papier. Erg fijn om naar te luisteren.

Vanavond naar een paar films over zwaartekrachtgolven. Helaas was dat het onderwerp, maar hadden de films daar in praktijk weinig mee van doen. Ze gingen wel over ruimtevaart en astronomie en daar hield de overeenkomst dan ook op. Gelukkig was er aansluitend een lezing van een wetenschapper die rechtstreeks met de proeven te maken had waar de golven mee ontdekt waren. Hij wist de complexe materie duidelijk uit te leggen. 

Tussendoor ontwikkelde ik de foto's en stuurde die naar de verschillende opdrachtgevers op. Zoals ik zei: weer een goeie dag.


Popcorn met alg


Leesbare kweekjes


De vouwende wiskundige


Een dooie kip die stroom opwekt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten