02-03-2015

Maat

De kraan in mijn keuken is nogal hoog. Nou ja, hij zit op de gebruikelijke hoogte boven de wasbak, maar de afstand tussen het punt waar het water er uit komt en de bak is vrij groot.
Toen ik hier kwam wonen zat er dan ook een verlengstuk op. Ook makkelijk als je wilt mikken met de straal. (Als je een kraan zonder zo'n verlengstuk hebt, mis je het genot van het betere mikken helaas.) Jarenlang ging het goed, tot een maand geleden. Ik mikte vrolijk op een vuile pan en hield ineens een stuk kraan vast. Op. Beste tijd gehad. In het centrum kwam ik langs zo'n winkel zonder duidelijke naam, zo een waar ze restpartijen voor bodemprijzen verpatsen. En inderdaad, daar hadden ze ook zo'n ding. Weliswaar van plastic, maar voor één Euro durfde ik wel te gokken.

Stom, 
nooit troep kopen. 
Meteen goed doen. 
Ja ik weet het.

Binnen twee weken lag de nieuwe verlenger er al weer af. Inferieure rotzooi.
Dus vandaag bij de bouwmarkt een echte gehaald. Een korte vergelijking leerde dat er natuurlijk verschillende maten zijn. Dus ik nam de blister mee waar op stond: "M 1/2 is de meest voorkomende maat voor straalregelaars (fijn woord!) en kraanslangetjes". 
Dat kon dus niet missen.
Thuis bleek dat anders. Het paste niet.
Terug naar de bouwmarkt, een andere maat gezocht, staat er achterop:"M 22 is de meest voorkomende maat voor straalregelaars (nog steeds een fijn woord!) en kraanslangetjes".

DAT KAN DUS NIET!

Ze kunnen hoogstens allebei een gedeelde eerste plaats in meest voorkomende maat hebben. Omgeruild, thuis er op geschroefd, past deze wel. Fijn.
Dus note to self :"M 22 is de meest voorkomende maat voor straalregelaars (nou weet ik het wel) en kraanslangetjes voor kranen in mijn keuken"


(de vreemde verspringing van de tekst aan het begin van dit stukje is niet expres.
blijkbaar hebben ze bij Blogger ook verschillende standaardmaten vandaag)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten