05-12-2012

Kinderkoor-allergie

Nog een paar uur en de terreur stopt.
Nog even doorbijten in Supermarkt en winkelstraat.
Bijna. Al druipt vanaf morgen de kerstmuziek de speakers uit.
Na vandaag geen Sinterklaasliedjes meer.

Ik weet niet welke erger zijn, de klassieke door de Leidsche Sleuteltjes,
waar mijn kinderkoor-allergie opspeelt. Of de Nieuwerwetse variant.
Met hip hop-achtige deuntjes, inclusief rappende Piet.
Waarschijnlijk toch de oude bekende liedjes in een 'modern jasje',
waar een bijbeunende pedo een hit hoopt te scoren met een rechtenvrij liedje.

Een driedelig marketingpak heeft de collectieve supermarkt eigenaren verteld dat mensen dan langer in de winkel blijven, en dat dat goed voor de omzet is. Gezellig
Ik betwijfel dat. Wel kan ik me voorstellen dat het aantal impuls-aankopen omhoog gaat, en dat mensen met de gekste dingen thuis komen. Zo kwam ik een paar dagen geleden met 14 rollen vuilniszakken en een doos spiritus thuis. Geen idee waarom.
Het aftellen tot Nieuwjaar is begonnen.

En morgen liggen ze in de uitverkoopbak, net goed

Geen opmerkingen:

Een reactie posten