08-04-2017

Go Short

Op het terras, tijdens de koffie, op het korte film festival Go Short, probeerde ik het programma te lezen. Ik weet niet hoe mensen die op een kantoor met mensen om zich heen dat doen, maar ik vind concentreren op tekst, terwijl er om me heen wezenloos geluld wordt, heel lastig. Ik gaf het op, dronk mijn koffie en luisterde wat er gezegd werd. Een stel heel Limburgse nichten achter me hadden een duidelijke mening: "Ach schat, Korte films, daar heb ik helemaal niks mee. Zit je er net in, lig je er al weer uit" Piepte de ene. Waarop de ander zonder te aarzelen droog opmerkte: "Net als jij en je vriendje dus."


De koffie was op en een stel studenten plofte naast me neer. Een van hen was er niet bij, want vanavond naar de Mattheus Passion. Het blondste meisje kende dat begrip niet en vroeg om uitleg. De ergste hipster van het clubje gaf antwoord: "De Mattheus Passion duurt drie uur. Iets klassieks. Van Vroeger. Met oude mensen. In een kerk op een hard bankje, Zonder bier. En daar is hij dus naar toe. Met zijn vader. Pfff.

Hoogste tijd om een paar foto's te maken.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten