25-01-2016

Weer een


Was ik misschien niet duidelijk? Of heb ik de stemming niet afgewacht en ging ik er van uit dat mijn voorstel wel aangenomen zou worden? Het was immer een prima plan. Zeer recent schreef ik hier een voorstel, om bekende muzikanten niet meer een voor een te laten overlijden, maar ze allemaal, met kerst, in een vliegtuig samen neer te laten storten. Even veel gedoe. Een week rouw en klaar.
Nu is de as van Bowie nauwelijks verwaaid en ze gaan gewoon door. Ten zeerste tegen de afspraak in. Eerst Dale Griffin, Drummer van Mott the Hoople, later ook producer van onder andere, Napalm Death, Nirvana en Carcass. Een dag later Glen Frey van The Eagles en gisteren Jimmy Bain.

De laatste zag ik een paar keer spelen als bassist bij Dio. Vorige week nog. In een uitverkochte IJsselhal. Met zevenduizend rockers opeen gepakt. Groot podium met een kasteel er op. Lasers, rook, magnesiumbommen en een vuurspuwende draak. Ronnie James Dio als hogepriester voorop en Jimmy met de rest van de band als stoottroepen er achter. Dikke show. Hard rocken.
Waar ik vorige week schreef bedoel ik 1986, stop de tijd. Even rond klikken leverde foto's van de bandleden anno nu op. Oeps. Blijkt de klok toch niet stilgestaan te hebben. Terwijl ik er zelf in die drie decennia toch echt geen spat ouder op geworden ben, bleken de rockgoden van weleer toch wat ingeleverd te hebben. Of bijgekregen. Minder haar en meer kin. Misschien is Jimmy toch niet de laatste die het Vliegtuig met Kerst dit jaar niet gaat halen.

Oh ja, ik had verse foto's beloofd. Jonatan, een van de programmeurs van Doornroosje:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten