08-01-2016

Coupe

Prachtige middag, goed om naar buiten te gaan.
Vanaf de weg zag ik ze al staan, dat maakt het makkelijker. Vorige week nog vruchteloos op zoek geweest naar de knollen, maar toen wisten ze zich effectief in de mist te verstoppen.
Iets klopte er niet vandaag. De nieuwe kudde was een stuk opgeschoven, maar de zwarte hengst, die van de oude kudde stond er tussenin.

Ik kwam aangelopen en een van de twee hengsten uit de nieuwe kudde (kunt u het nog volgen?) kwam op me af voor aandacht. Prima. Wat aaien, een paar foto's. 

En er was wat. Wat gegrom van achter, wat gestamp. De hengst die ik aaide, wandelde weg om tien meter verderop in galop op de zwarte af te gaan. Vol er in. Hier moest iets duidelijk gemaakt worden. Steigerend, grommend. Zware trappen werden uitgedeeld. Enkele minuten oorlog. 

De zwarte won, andere droop af. Het ziet er dus naar uit dat de zwarte de nieuwe kudde over gaat nemen. Bijzonder genoeg stond 'zijn' kudde een heel stuk verderop. Eerst moet blijkbaar zijn coupe volbracht zijn, alvorens de kuddes gaan integreren.

Zo nu en dan heb ik het idee in een vervolg-documentaire-serie te zitten en de voice-over te missen. Zo een die rustig uitlegt wat er aan de hand is en ook de cijfers bij de hand heeft.
Samenvat wat er de afgelopen dagen gebeurde voor de kijkers die er even niet waren.
Ook de preview 'Next week in Knollen aan de Bizonbaai' ontbreekt.

Het aardige van er live zijn is dat een van de veulens vandaag alle moed bij elkaar wist te rapen en heel voorzichtig aan me kwam ruiken. Warme adem tegen mijn voorhoofd, kriebelende snorharen. 

Ook leuk dat er op mooie dagen als vandaag meer mensen zijn. Iedereen is ontspannen, geniet van de omgeving. Verschillende aardige ontmoetingen achter elkaar. Weg van de drukte van de stad, weg van het nieuws en de stress.
Even niks. 
Wat een mooie dag vandaag.



Voorzichtig dichterbij


Aan het water stond een van de oudgedienden zich niets van mij aan te trekken


Geen opmerkingen:

Een reactie posten