09-12-2015

Overlap

Ieder einde van het jaar loop ik er tegen aan. 
Afspraken voor volgende maand kan ik niet kwijt. 
Althans, niet in mijn agenda.
Die stopt op 3 januari, terwijl mijn planning toch al verder is.
Dus koop ik een nieuwe. 
Misschien hebben ze het dit jaar begrepen.

"Ze" zijn de makers van mijn agenda, dames en heren van Paperblanks.
Nee, ook dit jaar niet.
28 december is de eerste dag van 2015 daar.
Dus precies een week overlap.
De laatste maand klieder ik mijn afspraken, concerttips en klussen op de pagina "notities".
Het zou toch fijn zijn als ze een week of drie zouden overlappen, 
hoef je niet met twee boekjes rond te lopen.
Misschien is er gewoon geen ruimte voor die drie extra pagina's.
Of toch...

Ik bladerde door mijn nieuwe heen en tel tien pagina's met buitenlandse feestdagen.
Stel dat ik wil weten wanneer in 2016 de geboortedag van generaal Francisco Morazán gevierd wordt in Honduras, of de Dag van het Groene Loof in Japan, of zelfs op welke dag precies de Dag van St. Cyrillus en St. Methodius in Macedonie valt, dan kan ik dat makkelijk vinden. Dat dan wel.
Ook Anzac Day, Eid al-Fitr, Moeharram, Lailat al-Bara 'ah en Paz del Chaco staan er in. Zelfs de nationale sportdag in Qatar (6 maart)

Naast al dit feestgedruis is er ook ruimte gemaakt voor Conversies. Een tabel met kledingmaten voor herenkostuums en jassen in Europa, GB/Ierland en Japan. Gek genoeg worden de dameskledingmaten los van voornoemde landen ook aangegeven in Duitse, Frans/Spaanse, Italiaanse maten. 

Misschien is een agenda-app zo gek nog niet...



Oud en nieuw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten