27-12-2015

Jammer

Waarschijnlijk was het een jonge wout. Eentje die nog moest wennen. Net een pak en een bonnenboekje gekregen en alleen de straat op gestuurd. Die ging eens lekker zijn best doen. Aha, daar zag ie een auto, met twee wielen misschien wel dertig centimeter op de stoep staan. Die is er gloeiend bij! Driftig werden alle gegevens ingevuld. "Als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken".  Dat klonk lekker. Zo leren ze het wel af. Op naar de volgende.

Eerder was dat ook al vaker gebeurd. Dat er op dezelfde plek een auto stond die beboet werd. Om vervolgens na een bezwaarschrift, die boete weer in te trekken.
Dit keer was het mijn auto en moest ik dus tijd steken in iets waar ik geen trek in had. Maar 90 Euro + 7 Euro administratiekosten betalen leek mee een slecht plan. Dus gaan zoeken. 

Er zijn vast voorbeeldbrieven te vinden. Dat klopte. Een half uur heb ik me verbaasd hoeveel sites er zijn, die hier over gaan. De een met nog meer spelfouten dan de ander. Ook met samenzweringstheorieën. Of met een lulverhaal dat als je naam met hoofdletters geschreven wordt, dat jij het dan niet bent. Een hele wereld ging er voor me open.
Heel veel onzin kwam ik tegen, maar een kant en klare brief niet. Die heb ik zelf dan maar geschreven. Foto erbij van hoe ik geparkeerd stond. Toch weer drie kwartier zoet geweest.
Jammer van mijn tijd, meneer de jonge wout, heel jammer.


En een tak met boomtyfus.
Ook jammer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten