22-12-2015

Nieuwe kudde

Een paar weken geleden werd meer dan de helft van de kudde weggehaald.
Verplaatst of geslacht. Geen idee, er was geen info.
Nu blijkt er een hele nieuwe kudde bij te zijn. Dus negen paarden van de oude en een stukje verderop 24 paarden, waaronder een stel veulens. Geen idee waarom.

De eerste kennismaking was meteen makkelijk. Een jongen merrie wilde volop aandacht en vond na wat aaien, het een goed idee om niet meer weg te gaan. Als ik weg liep, kwam ze achter me aan. Méér!

Ook vandaag was er alle aandacht. Ruim een uur kon ik nauwelijks een foto maken omdat er voortdurend wel een paard mijn flitser probeerde op te eten. Ik kon nog geen meter van een flitser af gaan staan, of nieuwsgierige lippen zaten er al aan. Daarna was de nieuwigheid er van af en werd er weer gewoon gegraasd.


Niet alleen mijn spullen, maar ik was zelf ook onderwerp van onderzoek.
De een na de ander kwam even kijken en ruiken. Sommigen probeerden ook te proeven, 
maar dat vond ik niet zo'n goed idee.


De veulens zaten in dubio. Gaan checken wie of wat ik was, of toch maar veilig op afstand blijven. Voorzichtig vooruit, om meteen weer weg te rennen. De volgende keer durven ze vast dichterbij te komen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten