01-12-2015

Over de schutting

Als de beunhazerij uit de hand loopt, of er wel erg hard geouwehoerd wordt in de theaters waar ik werk, roept er wel eens iemand: "Het lijkt hier wel een sociale werkplaats". Waarop iedereen verder gaat waar ie mee bezig was. Vandaag riep ik het zelf en niemand keek op. Waarschijnlijk omdat ik daadwerkelijk in een sociale werkplaats stond.

Eigenlijk vallen mijn gebruikelijke collega's best mee. Het is maar waar je ze mee vergelijkt.
In de hal waar wij een podium bouwden, zaten ook tientallen mensen aan tafels te werken. Met alleen een kastenwand als afscheiding. Dus wij hoorden alle piepjes, vloeken en gedoe van hun kant en zij hoorden wat wij deden. Op het moment dat onze geluidstechnicus het geluidssysteem aan zette, kwam er binnen één seconde een welgemikt: "Hee, zet eens af!" over de schutting. Iedereen die langs liep vond iets van wat wij deden. De meesten hielden hun mening ook niet voor zich. Op mijn beurt leek me het een goed idee om dat zelf wel te doen. Ik ben benieuwd wat er de komende dagen tijdens de voorstellingen voorbij gaat komen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten