05-01-2015

Onze centen

Het opbouwen van een voorstelling nam de hele dag in beslag. Een voorstelling van de toneelgroep met de meeste subsidie van allemaal. En dat merk je ook. Ze komen met meer mensen, werken inefficiënter, in een lager tempo en brengen meer aan duurder spul  mee dan anderen. Tussendoor ving ik nog wat verhalen op over wat er allemaal ook voor deze voorstelling gekocht en gemaakt was, maar door de grote creatieve Oebidoebie er toch maar weer eruit gegooid was. Meneer vond het toch niet zo mooi, of er wat anders gemaakt kan worden. Mijn allergie tegen dit soort verwaand amateurisme is vrij ernstig. Ik realiseer me bij zulke verhalen des te meer dat het belastinggeld is, waar roekeloos mee omgesprongen wordt. Geld waar echte mensen echt voor moeten werken.

Gelukkig kan het ook anders: Het radioprogramma "Woord" is heel fijn. Ze brengen een collectie nieuwe, historische en recente radioverhalen. Ideaal voor in de auto of tijdens het koken (of tijdens het in de tuin werken, breien, schilderen, wandelen, u begrijpt het idee) Ze hebben ook een website: woord.nl daarop is alles terug te luisteren en te downloaden, zelfs meer dan op de radio te beluisteren is. Gisteravond wilde ik een aantal items downloaden, maar dat bleek opeens alleen met Itunes te kunnen. Nu heb ik goede redenen om geen Itunes te installeren, en kon ik niet verder. Een korte mail met de vraag was was genoeg om vandaag een vriendelijke mail te krijgen met de mededeling, helaas, dat kan niet, u kunt hier, ze stuurde links mee, wel alles streamen. Een half uur later kreeg ik weer een mail met :"
Daar ben ik weer. Met goed nieuws. De verhalen zijn wel te downloaden, nu via de directe podcast-feed" en de links erbij. Kijk, da's service, da's ook van belastinggeld, maar dan zoveel bescheidener en vriendelijker. Misschien moet ik eindelijk toch maar eens VPRO-lid worden.



Kalkoenen hebben zo hun eigen ideeën over wat te doen met 'onze centen'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten