31-01-2015

Grenstypes

In de rij bij het Grenswisselkantoor hoef je je niet te vervelen. De gemiddelde klant heeft een half seizoen nodig om af te wikkelen waar ie voor kwam. Vanmiddag had ik de tijd om er om me heen te kijken. Een Aziatische jongen met tattoo's in zijn nek en onder zijn oog nam de tijd om zijn maat, ook met tattoo's in het gezicht, verrot te schelden. Hij zou er toch voor zorgen en wat moest ie nou? En daarvoor was ie helemaal hierheen gekomen?

Er naast stond en gezelschap Frans sprekende Afrikanen met een wat vadsige Nederlandse jongen tussen heb in. "Wat moet je hebben dan? Vier of vijf deurs? Diesel of benzine? Airco? Ik regel het zo voor je, natuurlijk voor weinig". Een wat oudere Chinees bleef in zijn map met papieren zoeken, alsof ie zeker wist dat het er wel moest zijn. Een huilende Surinaamse moeder met een heel vrolijk zoontje bleef onverstaanbaar bellen. En tegen de tijd dat ik aan de beurt was bleek dat geldvervoerder Brink's nog staakte en mijn Forinten niet geleverd waren. Gelukkig hadden ze nog twee biljetten liggen, of ik die dan wilde? Ja hoor, dat wil ik wel. Kan ik volgende week in ieder geval de koffie en een broodje betalen.


Ouwe snor


Ouwe vetzak


Ouwe hut



Geen opmerkingen:

Een reactie posten