11-01-2015

Kruidenrijke weilandgebieden

"Dus jij promoveerde afgelopen vrijdag op het gedrag van de grutto in kruidenrijke weilandgebieden in zuid-west-Friesland?"
"Inderdaad."
(echt waar! ik verzin het niet!)

Zo'n tekst, gecombineerd met een nog donkere snelweg in de regen kan maar een ding betekenen: een matinee op zondag en vroeg genoeg op pad om Vroege Vogels te luisteren. Lang kon ik er niet van genieten, de rit was kort, zondagsrijders waren nog niet uit hun aanleunwoning gekomen en er moest gewerkt worden. Al viel dat laatste alles mee. De voorstelling voor 3+ bleek een makkie.
Voor we het wisten werden aan de koffie de sterke verhalen al weer uitgewisseld. Ook wel eens fijn. Ik had zelfs na de lunch nog tijd om even langs de vijver te lopen en wat drijfkippen op de foto te zetten.

De twee voorstellingen bleken mime met een geluidsband. "Legt een varken geen eieren? Wat voor dier legt er dan eieren?" (vul maar in hoe een volle zaal met peuters reageert, en hoe hard...) Mijn rol was op gezette tijden een konijnenhok het toneel op en af te rijden.
Een actrice bleek, buiten beeld voor het publiek, daarin vol overgave wat konijnenpoppen te bespelen. Weer een onverwacht inkijkje in een voorstelling. Omdat ik tijd genoeg had tussen het op- en afrijden van het hok en zij het niet erg vond geportretteerd te worden tijdens haar werk, maakte ik wat foto's. 
Zo kon ik wederom het prettige met het aangename verenigen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten